Godot

Ogólny opis

Silnik na licencji MIT do tworzenia gier dwuwymiarowych i trójwymiarowych, opracowywany przez społeczność Godot Engine i używany przez firmy w Ameryce Łacińskiej, zanim został otwarty i udostępniony publicznie. Środowisko programistyczne działa na systemach Windows, OS X, Linux, BSD i Haiku (zarówno 32-, jak i 64-bitowych) i może tworzyć gry kierowane na platformy PC, konsole, platformy mobilne i internetowe.

Główny deweloper Juan Linietsky stwierdził w swoim wystąpieniu, że nazwa Godot związana jest z utworem Czekając na Godota Samuela Becketta, ponieważ stanowi niekończące się pragnienie dodania nowych elementów w silniku, które mogłyby przybliżyć do wyczerpującego produktu, ale tak się nie staje.

Charakterystyka

Godot oferuje w pełni zintegrowane środowiska programistyczne. Pozwala programistom tworzyć grę od podstaw, nie potrzebując innych narzędzi poza tymi, które służą do tworzenia treści (zasobów graficznych, muzyki itp.). Architektura gry jest zbudowana wokół koncepcji drzewa zagnieżdżonych „scen”. Wszystkie zasoby gier od skryptów do zasobów graficznych są zapisywane na dysku jako część systemu plików komputera (a nie na przykład w bazie danych). To rozwiązanie pamięci masowej ma ułatwić zespołom ds. rozwoju gier współpracę przy użyciu kodu skryptowego.

Gdzie pobrać?

Oficijalną stronę internetową silnika znajdziesz pod tym adresem.

Moja gra stworzona w Godot

Link do strony gry