Devlog #0

Cześć jestem Kuba i interesuję się tworzeniem gier komputerowych. Swoich sił próbowałem w takich silnikach jak Unreal Engine 4 i Unity, ale parę lat temu natknąłem się na moim zdaniem jeden z ciekawszych silników – Godot. Nie jest on tak potężny jak UE4 i popularny jak Unity (choć to pomału ulega zmianie), ale za to oferuje prosty w obsłudze interfejs, wbudowany język zoprojektowany z myślą o programowaniu gier (podobny do Pythona, ale bardziej wydajny), jest w pełni darmowy i opensourcowy oraz prężnie się rozwija (nadchodząca wersja 4.0 mocno usprawni projektowanie gier 3D).  W ramach ciekawostki wspomnę, że silnik Godot jest wykorzystywany w oprogramowaniu Tesli do zarządzania animacjami oraz że był wykorzystany przy tworzeniu gry Sonic Colors Ultimate (2021). I to właśnie w tym silniku postanowiłem stworzyć swoją pierwszą mobilną grę.

Jest to zerowy post wprowadzający. W kolejnych wpisach pojawi się więcej informacji na temat samej gry.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Devlog i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *